Uppdatering

Kategori: Allmänt

Som vanligt är det längesedan jag skrev sist. I mars var sist och då hade tävlingssäsongen bara börjat. Jag tror det är dags att börja skriva här flitigare. Jag har varit in och börjat skrivit men det har aldrig blivit klart och publicerat. 

Vi har haft en helt fantastisk tävlingssäsong jag och Clintan. Vi hade en liten dipp i somras då vi inte kom till ridning och inte fick någon bra känsla alls och fick jättedåligt rundor och betyg i några starter, vi fick tillbaka självförtroendet efter ca 4-5 dåliga rundor och sedan var vi på banan igen. Vi lär ju faktiskt tänka på vad vi åstadkommit, från Lc1 till MSV C1 på samma procent. 59%, då vi i år faktiskt skrapade ihop det i en start i MSV C1 i somras, vilket nog är en av årets bästa ritter. Snart är tävlingssäsongen över med bara två tävlingar kvar. I helgen och nästa helg. I helgen rider vi MSV C och LA4 och nästa helg LB1 och LA1. Det ska bli skönt att få slappna av lite igen och bara lägga fokus på att träna under vinterhalvåret. Det kommer bli en massa trim men även lite lugna dagar. Träningar för Birgitta är det tänkt att vi ska vara med på så många som det går. 

För min och Siscas del har det tyvärr varit trögt. Vi har gjort några riktiga bra rundor på hoppbanan men också några riktigt dåliga. Hon vart skadad i början av sommaren och sedan har vi inte riktigt kommit igång förens för någon vecka sen. Vi ska börja lägga mer fokus på dressyren nu och satsa där. Nu är vi på banan igen och siktar mot nya mål. Till nästa år vill jag att vi ska vara startklara LA. I vinter kommer vi träna för Maggan i dressyren och de gånger som är kvar för Niklas. 

Idag blev det tyvärr ett halvdant pass på Clintan, slutade jobbet 18:30 så kom hem sent och det blev väldigt mörkt. Red på banan och han var fokuserad på allt annat än mig. Checkade iallafall av gårdagens jobb med öppnande och det kändes helt ok. Gillar inte halvdana pass men ibland får man försöka gilla läget. Imorgon gör vi ett bättre pass inför helgen. Vi gör vårt bästa. 

Ha det bra. 
Kommentera inlägget här: