Snart dags att börja jobba igen

Kategori: Allmänt

Nu börjar mina dagar som arbetslös lida mot sitt slut. Nästa vecka kvar bara sedan börjar jag jobba. Känns bra, men samtidigt har det varit skönt att kunna spendera förmiddagarna i stallet och rida båda hästarna ordentligt utan att känna att det är jättesent på kvällen. Jag har lite andra arbetstider på kontoret jag ska vara på nu, så kommer att börja lite senare och sluta lite tidigare. Kommer även att åka bil till och från jobbet nu, vilket kommer göra att jag kommer hem ännu lite tidigare och inte lika sent som förra året då jag kom hem från jobbet 18-19-tiden varje dag och hem från stallet vid 20-21.. Nu kommer jag de flesta dagar vara hemma runt 16-17-tiden, två dagar i veckan slutar jag sent så jag kommer hem sent. Det kommer bli till att planera ordning så att dessa sena dagar endast kommer bestå av det som verkligen behövs, eventuella vilodagar osv på de dagar då jag slutar sent. 
 
I veckan kommer Maria ut och ska trimma igenom Sisca lite, ska försöka trimma igång Clintan ordentligt i veckan också så vi är laddade inför nästa helg. Clintan ska tävla på söndagen, LB:1 och LA:1 och Sisca ska tävla på Högbo RK på fredagen 90cm och 1m. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: